+ARKİV'in gelişmiş özelliklerinden yararlanmak için lütfen giriş yapınız!
veya ile bağlan.
Ofisin Diğer Projeleri
İlgili Projeler

Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminali ve Katlı Otoparkı

TUSCA Ulusal Çelik Yapı Tasarımı Ödülü ve ECCS Avrupa Çelik Yapı Tasarımı Ödülü'ne layık görülen, dış hatlar terminali ve katlı otopark yapısı Hazan Mimarlık tarafından tasarlandı.

1998 yılında DHMİ Genel Müdürlüğü tarafından dış hatlar terminalleri yarışmalarından biri olan İzmir Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminali Yarışması'nda 1. ödül alarak elde edilen projenin inşaatı 2000 yılında tamamlandı.

Hazan Mimarlık anlatıyor:

Havalimanlarının gökyüzü ile ilişkileri vardır. Bütünün ayrılmaz parçalarıdır. İç içe geçerler. Yolcular gökyüzünden gelir, gökyüzüne giderler. Yolcular gökyüzünde boşluktadır. Sınırlar kaybolur. Yeryüzüne bakıldığı zaman bir şehir bütünüyle görünür, algılanır. Ölçek değişir. Yolcunun uçarken yaşayacağı etki check-in holünden başlar. Mekanın beklenen sınırları kalkar, check-in holünde ölçek değişir. Burada insan ölçeği yeniden sorgulanmıştır. Burada zaman hızlı geçer. Hızın ve zamanın insan üzerindeki etkisinin mekanlara taşıması denenmiştir. Mekanlar da; hız, zaman ve gökyüzü gibi büyüktür. Ölçek burada da değişir. Kendinizi gökyüzüne yakın hissedersiniz. Burada sınırları kaldırmak isterken mesnetten mesnete 66m gibi bir açıklık geçilmiştir.

Yapı içerisinde uçağa binmek için ilerledikçe bu etki artar. Apron cephesi camlarında renk kullanılmamıştır. Gatelerde tavan döşemesi yerini cam yüzeylere bırakmıştır. Yolcular iskele bölgesine geldiklerinde apronla, uçaklarla, pistle başka bir değişle hava tarafı ve hareketleriyle iç içedir. İskele bölgesinde olabilecek bütün engeller kaldırılmıştır. Burada görüş mesafesi kuzeyden-güneye, doğudan-batıya ve yeryüzünden-gökyüzünedir.

Gelen ve giden yolcu hareketleri indirgenerek tek boyutlu hale getirilmiştir. Tasarımda hareket tek boyutludur ve yataydır. Yolcular tek bir düzlem üzerinde hareket ederler. Hareket indirgenmiştir, yataydır ve basittir.

Bir noktada hareket boyut kazanır, düşey hareket olmak zorundadır. Uzakta park eden uçak yolcuları apron katına inmelidir ya da apron katından, gelen yolcu katına, çıkmalıdır.

Yatay hareketin düşey harekete dönüştüğü nokta tasarımda kırılma noktasıdır. Yatay ve düşey hareket bir duvarla ayrılarak, duvarın bir tarafında, indirgenen basit hareket devam ederken diğer tarafında da, düşey hareket devam eder. Düşey hareket duvarın arkasına hapsedilmiştir.

Harita
Künye
Proje Yeri: Gaziemir, İzmir
Proje Tipi: Havalimanı
Proje Tipi Grubu: Ulaşım
İşveren: Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü
Ana Yüklenici: Tepe İnşaat, AKFEN Yatırım
Proje Başlangıç Yılı: 1997
Proje Bitiş Yılı: 1998
İnşaat Başlangıç Yılı: 1998
İnşaat Bitiş Yılı: 2000
Toplam İnşaat Alanı: 170,000 m²

Pin It
Mimarlık Ofisi
Mimar

Yakup Hazan