+ARKİV'in gelişmiş özelliklerinden yararlanmak için lütfen giriş yapınız!
veya ile bağlan.
Ofisin Diğer Projeleri
İlgili Projeler

Çocuklar İçin Yenilikçi Bir Okul Tasarımı

Tasarım Trabzon yeni mahalle mevkiinde, etrafı konut bloklarından oluşan kentsel bir doku içerisinde yer alır.

Arsa; güneyde trafiği oldukça yoğun ana caddeye, doğuda ise sahil yolu ile ana caddeyi birbirine bağlayan ara caddeye sınırdaştır. Okulun konumlanacağı arsa; dar kenarları kuzey güney yönünde, batı ve doğu yönleri ise geniş kenarların yer aldığı yerleşime sahiptir. Arsa topoğrafyası oldukça düz sayılabilecek bir durumdadır. Yapılması düşünülen ilköğretim okulu 24 derslikli olarak düşünülmüştür. Okul programında; derslikler, sosyal ve kültürel alanlar yer almaktadır.

Tasarım oldukça dar olan arsa alanında, okul binası dikdörtgen şeklindeki arsada yan sınırlardan çekme mesafelerine göre çektikten sonra, açık ucu doğu yönünde U Şeklinde üç katlı bir konumda yerleşir. Batı da düşey güneyde ise yatay güneş kontrolü yapan ve bu sayede doğal iklimlendirme imkânı veren dolu ve boş yapısal elemanların tekrarından oluşan modüler cephe şekillenir. Cephelerde batı, güney boyunca sınıflar, Kuzeyde atölyeler ve doğuda sosyal ara yüz yer alır.

Mimari Tasarım yaklaşımında okulun mimari kurgusunun eğitimin bir parçası olması düşünülmüştür. Çocuk kullanıcıları tarafından benimsenen, egzersiz imkânı veren, fikirlerin paylaşıldığı, öğrenme ve sosyalleşme duygusunun oluşmasını sağlamaya yönelik eğlenceli ve çok maksatlı kullanılmaya yönelik iç ve dış mekânlar tasarımın temel anlayışıdır. Dersliklerde öğrenciler modüler masa ve sandalyeleri farklı şekillerde gruplayabilir, ayakta durma veya oturma düzenlerini değiştirebilir, Tasarım hızlı ve sessiz esneklik sağlar.

 Sınıfların önünde yer alan iç geçit aynı zamanda sosyal bir iletişim alanıdır. Bu alanlar düşeyde üç adet merdiven ve engelli asansörü ile birebirlerine bağlanır. Sınıfların önünde Sosyal alanlar bu iç cephede yer alan cam ve yarı geçirgen mesh cephe vasıtasıyla görsel olarak bahçe ile iletişim kurar ve kullanıcı manzarasına derinlik kazandırır. Binanın U plan tipi nedeniyle dışarda daha genişletilmiş içte daha özelleşen ve etrafı ağaçlandırılmış daha geniş bir açık alana döndürülmüş okul bahçesi yer alır. Bu alan Spor, oyun ve diğer sosyal etkinlikler için olanak sağlar. Tasarımda kuzey yan bahçe kazılarak kısmen alt bahçe düzenlenerek zemin seviyesindeki bahçe ile merdiven vasıtasıyla ilişkilendirilmiş ve çok maksatlı salon bu bahçeye çıkış sağlayacak şekilde yer bodrum kat seviyesine alınmıştır. Fuayesi ve bağlantı koridoru sergi ve benzeri diğer okul içi sosyal etkinliklere atanmıştır.

Yapının çatı terası, üzerinde uçlardaki merdivenleri çatıda bağlayan konstrüksiyonun yer aldığı, öğrencilere bazı derslerini veya oyun saatlerinde açık havada yapma imkânı veren doğal ve suni çim yüzeyli kısmen gölgeli bir alan özelliğindedir. Konstrüksiyon üzerinde, güneş enerjisinden yararlanma amacıyla gelişen teknolojileri barındıran güneş panelleri yer alır. Tasarımda sade, basit, az detay içeren, kolay okunabilen, ancak estetik, çekici ve kentsel ölçekte işaret olmayı öneren bir anlayış benimsenmiştir.

Künye
Proje Yeri: Trabzon, Ortahisar
Proje Tipi: İlkokul
Proje Tipi Grubu: Eğitim
İşveren: Tunalar Şirketler Topluluğu
Proje Yöneticisi: Necdet Kırhan Yazıcı
Statik Projesi: NKY Architects & Engineers
Proje Başlangıç Yılı: 2020
Proje Bitiş Yılı: 2020
İnşaat Başlangıç Yılı: 2020
Arsa Alanı: 3.410 m²
Toplam İnşaat Alanı: 5.051 m²

Pin It
Mimar

Necdet Kırhan Yazıcı

Ahmet İlyas Sözeri

Kübra Ak

Ömer Ak
Yardımcı Mimar(lar)
Oğuzhan Vural