EnerjiSA Müşteri Hizmetleri Merkezi
I-AM, Ankara Söğütözü'nde EnerjiSA Müşteri Hizmetleri Merkezi'ni tasarladı.Tasarımcılar projeyi şu şekilde anlatıyor:
Türkiye'nin elektrik dağıtımı, satışı ve müşteri çözümlerinde lider firması EnerjiSA için, Ankara Söğütözü'nde yer alan genel merkez binasında, sürdürülebilirlik ve teknoloji odaklı, ziyaretçi deneyimini ön plana çıkaran bir Müşteri Hizmetleri Merkezi tasarımı gerçekleştirdik.
Yaptığımız gözlem çalışmalarında, mevcut müşteri hizmetleri merkezinde gişe yoğunluğu, bekleme alanlarının yetersizliği ve çalışan ihtiyaçlarının yeterli derecede karşılanmaması gibi problemlerle karşılaştık. Ayrıca, müşterilerin genellikle dijital okur yazarlığı olmayan kişiler olması sebebiyle mevcut hizmetlerin daha etkili, eğitici ve sürdürülebilir enerji kullanımını destekleyecek bir şekilde sunulmasını gerektirdiğini gördük.
Yeni Müşteri Hizmetleri Merkezi'ni tasarlarken daha modern, interaktif ve bilgi odaklı bir deneyim merkezi yaratmayı amaçladık. İlk olarak, dijitalleşme ve teknoloji entegrasyonunu desteklemek amacıyla giriş bölümüne yerleştirilen tabletler, müşterilerin işlemlerini hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleştirmelerine olanak sağladı. Danışma masası için yapılan tasarım, etkileşimi artırırken, çalışanlar arasında da daha verimli bir iletişimi desteklemeyi amaçladı. Önemli ziyaretçilere özelleşmiş bir hizmet sunma amacıyla VIP görüşme odaları ve çok amaçlı toplantı odaları konumlandırdık. Dış mekanda güneş enerjisiyle çalışan oturma birimleri ve Eşarj istasyonları gibi özelliklerle, sürdürülebilirlik odaklı bir tasarım oluşturarak, müşteri hizmetleri merkezinin çevresel ve sosyal faydalarının artırılmasına katkı sağladık.
Müşteri Hizmetleri Merkezi'nin en öne çıkan bölümü Interaktif Enerji Tüneli oldu. Enerjinin kaynaklardan tüketim aşamalarına kadar olan kompleks sürecini görsel ve interaktif bir şekilde deneyimleme fırsatı sunan bu tünelde müşteriler, üç farklı ölçekte enerji kullanımının etkilerini görebiliyor. İklim, şehir ve insan ölçeğinde enerjinin çevreye olan etkilerini birebir deneyimleyen müşteriler, bireysel enerji kullanımları konusunda farkındalık kazanıyor. Tünelin sonunda yer alan dijital ev kurgusu müşterilere, evdeki elektronik cihazların enerji tüketimi üzerindeki etkilerini oyunlaştırarak anlama imkanı sunuyor. Bu, müşterilerin kendi enerji tüketim alışkanlıklarını daha iyi değerlendirmeleri ve sürdürülebilir enerji kullanımına yönelik bilinçlenmeleri konusunda katkı sağlıyor.
EnerjiSA'nın yeni Müşteri Hizmetleri Merkezi, bir dönüşüm projesinin ötesine geçerek sürdürülebilirlik ve enerji tüketimi konusunda farkındalık yaratan, teknolojik yenilikleri bir araya getirerek müşterilerinin dijital okur yazarlığını artıran, yenilikçi bir mekan olarak karşımıza çıkıyor. Proje, International Architecture & Design Awards 2024'te Kurumsal İç Mimari kategorisinde 2.lik ödülünün sahibi oldu.