Evidea
Proje, ev dekorasyonu ve ev ürünleri konularında perakende mağazacılık sektörüne giriş yapan Evidea markasına ait zincir mağazalar konseptidir.Ürün gamı itibarı ile hedef kitlesini bayan tüketicilerin oluşturması, tasarımın ana verilerinden biridir. Bu doğrultuda ağırlıklı olarak bayanlara hitap eden, renk kullanımının öne çıkartıldığı, eğrisel ve kıvrımlı formların mimari çizgileri oluşturduğu bir tasarım dili oluşturulmuştur. Girişten itibaren başlayarak, mağazanın tümüne yayılan ve her biri ayrı kategorileri temsil eden bulut formlu ögeler, farklı renklerdeki kumaş kullanımı ve eğrisel formları ile dikkat çeker. Bu ögeler sayesinde hem mağazanın büyüklüğü ve ürün zenginliği müşterilere hissettirilirken, hem de kategori geçişleri tariflenir. İlave olarak bahsedilen eğrisel formlu biçim dili, aydınlatma armatürlerindeki kullanımı ile pekiştirilmiş ve bu konsept vurgusu öne çıkartılmıştır. Ayrıca mağaza cephesinde yer alan giriş takları da firma logosundan esinlenerek yeniden yorumlanmış ve ev formunu temsil etmesi hedeflenmiştir.
Genel itibarı ile mağaza ve market konseptlerinin harmanlanması talebi de ayrı bir tasarım verisi olarak değerlendirilmiş ve market ambiansının kaybolmaması da ayrıca önemsenmiştir. Bu maksatla, müşterileri girişten itibaren karşılayan ve tüm kategorileri gezdiren bir iç yol tasarlanmış ve tüm kategoriler bu yol üzerinde konumlandırılmıştır.
Metropol AVM’de ilki hayat bulan bu konsept tasarım, başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin tamamına yayılacak bir zincir mağaza formatında yoluna devam etmektedir.